• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
http://www.oswiata-ochota.pl/ http://www.oswiata-ochota.pl/ http://www.oswiata-ochota.pl/ http://www.oswiata-ochota.pl/ http://www.oswiata-ochota.pl/ http://www.oswiata-ochota.pl/ http://www.oswiata-ochota.pl/ http://www.oswiata-ochota.pl/ http://www.oswiata-ochota.pl/



Aktualności
  • Powierzchnie do wynajęcia

  • Kupię/sprzedam/wynajmę mieszkanie

  • Remonty

  • Przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności

  • Komunikaty

Logowanie
  • Logowanie do danych czynszowych
Statut Spółdzielni
  • Statut Spółdzielni
Regulaminy
  • Regulamin porządku domowego
  • Regulamin przyjmowania nowych członków
  • Inne ważne regulaminy
Wybrane akty prawne
  • Prawo spółdzielcze
  • Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych
Pliki do pobrania
  • Deklaracja członkowska oraz rezygnacja z członkostwa
  • Oświadczenie o liczbie osób zamieszkujących w lokalu
  • Oświadczenie osoby posiadającej prawo do lokalu mieszkalnego – aktualizacja danych
  • Oświadczenie osoby posiadającej prawo do miejsca postojowego – aktualizacja danych
  • Wniosek o wpis do rejestru członków
  • Wniosek o zmianę norm zużycia wody
  • Zgłoszenie remontu mieszkania





Informacje o Spółdzielni
  • Strona główna
  • Dane kontaktowe
  • Godziny pracy Spółdzielni
  • Najważniejsze numery telefonów
Zarząd Spółdzielni
  • Skład Zarządu
  • Dokumenty Zarządu
Rada Nadzorcza
  • Skład Rady Nadzorczej
  • Dokumenty Rady Nadzorczej
Walne Zgromadzenie
  • Dokumenty Walnego Zgromadzenia
Galeria
  • 2014/2015
  • 2016/2017
Wizyt:
Dzisiaj: 1
Wszystkich: 28159


Komunikaty

2018-04-20

Szanowni Państwo,

Drodzy Sąsiedzi,

            W dniu 17 kwietnia bieżącego roku (wtorek) odbyło się spotkanie właścicieli miejsc postojowych w zagłębieniu na osiedlu „Racławicka” – tzw. garaż „G”. Praktycznie wszyscy obecni na zebraniu (poza 1 osobą) opowiedzieli się w głosowaniu za kontynuacją remontu garażu na warunkach zaproponowanych przez Zarząd. Zainteresowani członkowie Spółdzielni podkreślali jak ważne jest wskazanie zastępczych miejsc parkingowych dla samochodów na czas wyłączenia garażu „G” z użytkowania i prosili, aby Zarząd uczynił wszystko, aby zapewnić parkowanie samochodów możliwie jak największej liczbie posiadaczy miejsc parkingowych w zagłębieniu.

            Prezes Spółdzielni, Pani Agnieszka Chrzanowska wyjaśniała zebranym, że ze względu na wysoki koszt remontu i przewidywane znacznie podniesienie standardu oraz wartości miejsc postojowych, jak i minimalne wpłaty właścicieli na tzw. fundusz remontowy, nie jest możliwe zaprzestanie naliczania opłat eksploatacyjnych za czas niekorzystania z garażu.  

            Jak już informowaliśmy, prace w garażu rozpoczną się w poniedziałek, 7 maja 2018 roku o godzinie 800. Prosimy o wyprowadzenie samochodów z garażu do tego czasu. Całkowite opróżnienie miejsc postojowych jest warunkiem wprowadzenia wykonawcy na budowę i terminowego rozpoczęcia prac.

            W dniach 26,27, 30 kwietnia oraz 2 i 4 maja 2018 roku w biurze Spółdzielni właścicielom miejsc postojowych w garażu „G” będą wydawane identyfikatory upoważniające do parkowania samochodów na terenie osiedli należących do SM „Oświata – Ochota”. Jednocześnie pracownicy Spółdzielni wskażą Państwu stałe miejsce parkowania samochodu na czas remontu. Procedura obejmować też będzie aktualizację danych kontaktowych.  

Liczymy na Państwa zrozumienie, współpracę i samodyscyplinę. Czeka nas trudny okres, najprawdopodobniej nie da się zapewnić dla wszystkich 88 użytkowników garażu „G” miejsc parkingowych na terenie naszych osiedli. Wobec powyższego prosimy o informowanie Spółdzielni o planowanych dłuższych wyjazdach i, związanych z nimi, możliwościach wykorzystania przydzielonego miejsca parkingowego innym osobom.

Jak już zapewnialiśmy, ze swojej stronydołożymy wszelkich starań, aby maksymalnie zmniejszyć związane z remontem niedogodności i skrócić czas nieużytkowania garażu „G” do minimum.

 

2018-04-11

Właściciele i użytkownicy miejsc postojowych w garażu G

W związku z licznymi pytaniami i wątpliwościami dotyczącymi kontynuowania planowanego kompleksowego remontu miejsc postojowych w zagłębieniu, tzw garaż "G" serdecznie zapraszamy właścicieli
miejsc postojowych na spotkanie 17 kwietnia 2018r. (wtorek) o godzinie 19 w hallu budynku biurowego przy ul. Racławickiej 146.

Z góry dziękujemy za przybycie. Państwa opinia jest bardzo istotna dla Zarządu podczas podejmowania ważnych dla nas wszystkich decyzji.

 

2018-03-14

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota” w Warszawie informuje, że w dniu 9 września 2017 roku weszła w życie nowelizacja Ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o spółdzielniach mieszkaniowych wprowadzona Ustawą z dnia 20 lipca 2017 roku o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz ustawy – Prawo spółdzielcze opublikowaną w Dzienniku Ustaw z 2017 roku, pozycja 1596.

Znowelizowany artykuł 3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych reguluje sprawy związane z członkostwem w spółdzielniach mieszkaniowych w nowy sposób. I tak, zgodnie z nowym brzmieniem ustępu 1 i ustępu 33 tego artykułu członkiem Spółdzielni jest osoba fizyczna, której przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego lub miejsca postojowego w garażu wielostanowiskowym. Ustęp 2 stwierdza, że członkami spółdzielni są oboje małżonkowie, jeżeli prawo do lokalu przysługuje im wspólnie (tj. na zasadach małżeńskiej wspólności ustawowej). Jeżeli prawo do lokalu przysługuje kilku osobom, ale nie małżonkom (np. rodzic i dziecko, rodzeństwo itp.) to członkiem spółdzielni może być tylko jedna osoba zgodnie wskazana przez współwłaścicieli lokalu (ustęp 5).

Członkiem spółdzielni może też być osoba, która nabyła prawo do odrębnej własności lokalu lub miejsca postojowego w garażu wielostanowiskowym oraz jej małżonek, jeśli posiadają prawo do takiego lokalu lub miejsca postojowego na zasadach małżeńskiej wspólności ustawowej (ustęp 31).

Jednocześnie osoby nie posiadające praw do lokali ani miejsc postojowych w garażach wielostanowiskowych (na zasadach spółdzielczej własności lub odrębnej własności), z dniem wejścia w życie nowelizacji ww. Ustawy, straciły członkostwo z mocy ustawy.

Nowelizacja znosi obowiązek wpłaty przez nowych członków tzw. udziałów i wpisowego.  

Członek spółdzielni ma możliwość, od dnia wejścia w życie nowelizacji ww. Ustawy, uczestnictwa w walnych zgromadzeniach przez pełnomocnika. Pełnomocnik może reprezentować tylko jednego członka spółdzielni (oprócz ewentualnie siebie, jeśli też jest członkiem).

Powyższe zmiany zobowiązują spółdzielnie mieszkaniowe do aktualizacji rejestrów członków.

W związku z koniecznością aktualizacji rejestru członków prosimy współmałżonków członków spółdzielni oraz współwłaścicieli spółdzielczych własnościowych praw do lokali posiadanych w ramach małżeńskiej wspólności majątkowej, którzy nie uzyskali członkostwa na zasadach obowiązujących przed wejściem w życie nowelizacji ww. Ustawy, o wypełnienie załączonego formularza i przekazanie go (w oryginale, osobiście lub drogą pocztową) do Sekretariatu Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota” w Warszawie, ul. Karola Bohdanowicza 7.

W celu właściwego przygotowania obrad dorocznego Walnego Zgromadzenia członków Spółdzielni prosimy o przekazanie danych nowych członków do 30 kwietnia 2018 roku.

Liczymy na aktywny udział nowych członków w życiu Spółdzielni.

2018-01-16

Szanowni Państwo,
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota” informuje, że na podstawie artykułu 74 ustęp 1 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 roku, pozycja 2147 z późniejszymi zmianami) osoby, które osiągają dochód miesięczny brutto na jednego członka gospodarstwa domowego, nie przekraczający 50% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona mogą ubiegać się o udzielenie 50% bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu. Możliwość ta dotyczy zarówno właścicieli spółdzielczych własnościowych praw do lokali mieszkalnych, jak i mieszkań tzw. wyodrębnionych. Odpowiednie wnioski należy składać w Urzędzie Dzielnicy Ochota (ul. Grójecka 17a) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 1 marca każdego roku.
Więcej informacji oraz formularze wniosków można znaleźć w intrenecie. Pomocy w ich wypełnieniu może też udzielić Wiceprezes Zarządu Spółdzielni p. Stanisław Piech, dyżur we wszystkie wtorki lutego, w godzinach 15.00 – 18.00.

2017-12-29

Szanowni Państwo,

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota” informuje, że z dniem 31 grudnia 2017 roku kończy się współpraca z Agencją Ochrony „Oskar” Spółka z o. o.

Z dniem 1 stycznia 2018 odpowiedzialność za ochronę naszych osiedli przejmuje firma STEKOP Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Mołdawskiej 9.

Zakres obowiązków, czas pracy i liczba pracowników sprawujących ochronę nie ulegają zmianie.

Telefony kontaktowe do pracowników ochrony:

  • Osiedle „Bohdanowicza”: 691 – 520 – 206
  • Osiedle „Racławicka”:     22 668 – 67 – 62

Liczymy, że podjęte przez nas działania przyczynią się do wzrostu poczucia Państwa bezpieczeństwa poprzez podniesienie jakości świadczonych na naszą rzecz usług bezpośredniej ochrony osiedli. Po upływie około trzech miesięcy zamierzamy zwrócić się do Państwa z zapytaniem (w formie ankiety) jak oceniacie zachodzące zmiany.

 

2017-12-20

Szanowni Państwo,
w nadchodzącym 2018 roku wstępnie planujemy przeprowadzenie następujących remontów:


1. Osiedle Racławicka:


a
. remont stref wejściowych, wymiana okładziny schodów: Jasielska 47, klatki A, B i E,
b. remont przejścia pod budynkiem ul. Jasielska 47, klatka E,
c. kompleksowa wymiana posadzki i remont ścian w garażu w zagłębieniu tzw. garaż „G”,
d. miejscowe naprawy elewacji po wiosennym przeglądzie,
e. miejscowe naprawy dachów,
f. przygotowanie projektu i wykonanie nasadzeń zieleni na nowo aranżowanym terenie osiedla,

2. Osiedle Bohdanowicza:


a. remont zabezpieczeń przeciwwodnych w garażach A, B i C na os. Bohdanowicza,
b. remont generalny balkonów od strony północnej i zachodniej, budynki Bohdanowicza 9, 13 i15,
c. wymiana okładziny wejścia do klatki remont strefy wejściowej Bohdanowicza 15,
d. wymiana oświetlenia (na LED - owe) na klatkach schodowych,
e. budowa tzw. „rowerowni” na osiedlu Bohdanowicza,
f. miejscowe naprawy elewacji po wiosennym przeglądzie.


Bardzo prosimy o przekazywanie do dnia 15 stycznia 2018 roku (pisemnie, do biura lub na adres mailowy Spółdzielni)
swoich uwag i propozycji ewentualnego uzupełnienia listy planowanych remontów.

 

2017-12-14

Sąsiedzi sąsiadom...

Z inicjatywy Mieszkańców w dniu 16 grudnia 2017 (sobota) o godz. 19.00 przy choince na osiedlu Racławicka zostanie zorganizowane sąsiedzkie spotkanie wigilijne. Wszystkich chętnych do kolędowania i spędzenia wspólnie czasu serdecznie zaprawszamy!

2017-12-14

Wychodząc na przeciw Państwa oczekiwaniom, Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata-Ochota” wyraził zgodę na sprzedaż choinek na Osiedlu „Racławicka”.
Sprzedaż odbywa się od 14 grudnia do Wigilii Bożego Narodzenia.

Stoisko mieści się przy szlabanie (od ul. Mołdawskiej) przy parkingu budynku Racławicka 146.

Serdecznie zapraszamy!

2017-10-06

Szanowni Państwo,

     Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota” w Warszawie informuje, że w Urzędzie Dzielnicy Ochota zostały złożone wnioski o przekształcenie prawa wieczystego użytkowania w prawo własności nieruchomości dla wszystkich działek, na których posadowione są administrowane przez Spółdzielnię budynki mieszkalne i biurowe. Wnioski zostały złożone w trybie artykułu 1 ustęp 1 Ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przekształcaniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 roku, pozycja 83 z późniejszymi zmianami) z uwzględnieniem bonifikat w opłacie za przekształcenie wynikających z zapisów Uchwały nr L/1217/2017 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 8 czerwca 2017 roku (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2017 roku, pozycja 5414).

      Wraz z wnioskami dotyczącymi części nieruchomości pozostających w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni złożono 50 wniosków dotyczących części nieruchomości związanych z wyodrębnionymi lokalami mieszkalnymi członków Spółdzielni.

      Dla wszystkich siedmiu nieruchomości wnioski obejmują znacznie powyżej 50% udziałów we własności, co zobowiązuje Urząd Dzielnicy do rozpoczęcia procedury przekształceniowej.

Zarząd zdecydował, że Spółdzielnia pokryje koszty opłaty skarbowej (10,00 PLN od wniosku) za członków Spółdzielni, którzy składali wnioski o przekształcenie za pośrednictwem Spółdzielni.

Apelujemy do właścicieli wyodrębnionych lokali mieszkalnych i użytkowych (9 lokali mieszkalnych na Osiedlu „Bohdanowicza”, 5 lokali mieszkalnych i 3 użytkowe na Osiedlu „Racławicka”) którzy się jeszcze nie zdecydowali na złożenie wniosków, o możliwie szybkie ich złożenie, co znacząco przyspieszyłoby załatwienie sprawy.

Serdecznie dziękujemy wszystkim właścicielom, którzy zmobilizowali się i samodzielnie, bądź za naszym pośrednictwem złożyli wnioski w Urzędzie Dzielnicy Ochota.

O stanie załatwienia sprawy, w tym o wszelkich decyzjach Urzędu Dzielnicy Ochota będziemy informować państwa na bieżąco.

z wyrazami szacunku,

 

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej

„Oświata – Ochota” w Warszawie

 

2017-10-04

 

Z prawdziwą przyjemnością i satysfakcją informujemy, że nasza Spółdzielnia zdobyła

nagrodę miesięcznika „Administrator”

Statuetkę „LIDER SPÓŁDZIELCZOŚCI MIESZKANIOWEJ 2017”

w kategorii spółdzielnie małe bez przychodu z inwestycji.

 

Uroczystość wręczenia nagrody odbyła się w czwartek, 28 września 2017 roku na zamku Kliczków.

 

Naszą Spółdzielnię reprezentowali:

 

Agnieszka Chrzanowska – Prezes Zarządu Spółdzielni

Stanisław Ryszard Piech – Wiceprezes Zarządu Spółdzielni.

 

 

2017-08-11

 

Społeczność Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota” z głębokim żalem żegna zmarłą w dniu 5 sierpnia 2017 roku w wieku 81 lat

Panią Prezes JANINĘ DYLIK

nauczycielkę biologii, znakomitego pedagoga, wieloletniego Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 280 imienia Tytusa Chałubińskiego, dyrektora Klubu Nauczyciela przy ul. Radomskiej w Warszawie, współzałożycielkę i osobę, która przez 25 lat pełniła funkcję Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota” w Warszawie.

Pani Janina Dylik współtworzyła naszą Spółdzielnię praktycznie od zera, miała ogromny udział w pozyskaniu atrakcyjnych terenów pod obie inwestycje, kierowała pracami, które zostały zwieńczone powstaniem dwóch nowoczesnych osiedli mieszkaniowych. Najwyższym priorytetem we wszystkich Jej działaniach było zawsze dobro mieszkańców naszych osiedli i interes spółdzielców. Spółdzielnia pozostała jej ukochanym dzieckiem. Gdy dwa lata temu odeszła na emeryturę pozostawała z nami w kontakcie, stale dzieliła się z Zarządem spostrzeżeniami i uwagami, wspierała nas. Przekazana nam wiedza i doświadczenie to kapitał, który długo jeszcze będzie procentował.

Pani Janina cieszyła się ogromnym autorytetem tak w środowisku oświatowym, jak i spółdzielczym. Swoją postawą, pracowitością i życzliwością oraz chęcią niesienia pomocy innym zyskała sobie serca naszej społeczności, Zawsze dostępna, miała czas dla mieszkańców i pracowników, ciepła i serdeczna. Pani Prezes na zawsze pozostanie w naszej pamięci. Cząstka jej osobowości pozostanie w nas na bardzo długo, a może i na zawsze. Brakować nam będzie Jej spokoju, opanowania i mądrego podejścia do ludzi.

Niech Pani spoczywa w pokoju….

2017-06-26

Na podstawie § 25 ust. 1 Statutu Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata-Ochota” zwołuje na dzień 11 lipca 2017 roku (wtorek) o godz. 1700 Walne Zgromadzenie Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata-Ochota” w Domu Kultury „Rakowiec” przy ul. Wiślickiej 8 w Warszawie.

Porządek obrad Walnego Zgromadzenia

1. Otwarcie Zgromadzenia.
2. Wybór Komisji Skrutacyjnej.
3. Wybór Przewodniczącego, Zastępcy Przewodniczącego i Sekretarza Zgromadzenia.
4. Przyjęcie porządku obrad.
5. Wybór Komisji Uchwał i Wniosków.
6. Informacja Zarządu – przedstawienie sytuacji prawnej zaistniałej po ostatnim WZ.
7. Ustalenie formy głosowania - wybory uzupełniające członków Rady Nadzorczej.
8. Wybory uzupełniające do Rady Nadzorczej VIII kadencji – na lata 2017 - 2020.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Regulaminie Rady Nadzorczej.
10. Wolne wnioski.
11. Zakończenie obrad.

Jednocześnie informujemy, że w dniach od 20.06.2017 roku do 10.07.2017 roku w godzinach pracy Spółdzielni, w biurze przy ul. Karola Bohdanowicza 7 wyłożone będą projekty uchwał.
Prosimy Państwa o zapoznanie się z wyżej wymienionymi dokumentami i apelujemy o jak najliczniejszy udział w obradach Walnego Zgromadzenia.

Zasady prowadzenia obrad Walnego Zgromadzenia oraz tryb podejmowania uchwał uregulowane są w przepisach §§ 26 – 28 Statutu Spółdzielni.
Informujemy również, że zgodnie z zapisami § 26 ustęp 7 Statutu kandydatów do organów Spółdzielni, w tym na członków Rady Nadzorczej, należy zgłaszać do Zarządu na piśmie co najmniej na 15 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia, z poparciem co najmniej 10 członków Spółdzielni. Zgłoszenie powinno zawierać imiona i nazwisko kandydata, krótkie uzasadnienie kandydatury oraz podpisy członków Spółdzielni popierających kandydata. Zadeklarowane podpisem poparcie nie może być wycofane. Do zgłoszenia należy załączyć pisemne oświadczenia kandydata o wyrażeniu zgody na kandydowanie pod rygorem nieumieszczenia go na liście wyborczej. Nieprzekraczalny termin składania zgłoszeń w biurze Spółdzielni (ul. Karola Bohdanowicza 7): poniedziałek, 26 czerwca 2017 roku, godzina 1600. Kandydaci zgłoszeni po tym terminie lub bez wymaganego poparcia członków, lub bez pisemnego oświadczenia kandydata o wyrażeniu zgody na kandydowanie nie będą uwzględnieni na liście wyborczej poddanej pod głosowanie na Walnym Zgromadzeniu. Oznacza to, że w trakcie obrad Walnego Zgromadzenia nie będzie możliwości swobodnego zgłaszania dodatkowych kandydatów „z sali”.
Przygotowaliśmy wzory formularzy, przy wykorzystaniu których można zgłaszać kandydatury do nowej Rady Nadzorczej. Są one umieszczone w zakładce „pliki do pobrania” na naszej stronie internetowej. Można je też dostać w biurze Spółdzielni.

Przypominamy, że zgodnie z §26 ust. 3 Statutu „Członek może brać udział w Walnym Zgromadzeniu tylko osobiście (…), a osoby prawne – przez ustanowionego w tym celu pełnomocnika (…).”

Prosimy o zabranie ze sobą dowodów osobistych lub innego dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość.

 

2017-06-16

Szanowni Mieszkańcy!

Uprzejmie informujemy, że w dniach 20-22.06.2017r. w godz. 17.00-21.00
zaplanowane są przeglądy instalacji gazowej i wentylacji na osiedlu Racławicka.
Harmonogram przeglądów:

Wtorek 20.06.2017
Mołdawska 12
Korotyńskiego 7
Korotyńskiego 9
Jasielska 47

Środa 21.06.2017
Racławicka 146
Racławicka 146A

Czwartek 22.06.2017 ( godz. 10.00-11.00;  18.00-20.00) 

lokale usługowe oraz lolake, w których nie było właścicieli.


Przeglądy będą dokonywane przez firmę Kominex RG.
Nr tel. kontaktowego: 600302435

Prosimy o obecność w mieszkaniu.

 2017-06-12

 

Szanowni Państwo,

W związku z faktem, że na ostatnim Walnym Zgormadzeniu członków Spółdzielni nie dokonano wyboru Rady Nadzorczej, Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej  "Oświata-Ochota" postanowił w trybie pilnym zwołać kolejne Walne Zgromadzenie członków Spółdzielni na dzień 11 lipca 2017 roku (wtorek)  o godz. 17.00 w Domu Kultury Rakowiec przy ul. Wiślickiej 8.

O zebraniu zawiadomimy Państwa formalnie co najmniej na 21 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia.

Zgodnie z zapisami § 26 ustęp 7 Statutu kandydatów do organów Spółdzielni, w tym na członków Rady Nadzorczej, należy zgłaszać do Zarządu na piśmie co najmniej na 15 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia z poparciem co najmniej 10 członków Spółdzielni. W trakcie obrad nie będzie możliwości swobodnego zgłaszania dodatkowych kandydatów „z sali”.

Zgłoszenie powinno zawierać imiona i nazwisko kandydata, krótkie uzasadnienie kandydatury oraz podpisy członków Spółdzielni popierających kandydata. Zadeklarowane podpisem poparcie nie może być wycofane. Do zgłoszenia należy załączyć pisemne oświadczenia kandydata o wyrażeniu zgody na kandydowanie. Nieprzekraczalny termin składania zgłoszeń w biurze Spółdzielni (ul. Karola Bohdanowicza 7): poniedziałek, 26 czerwca 2017 roku, godzina 1600.

Przygotowaliśmy wzory formularzy, przy wykorzystaniu których można zgłaszać kandydatury do nowej Rady Nadzorczej. Są one umieszczone w zakładce „pliki do pobrania” na naszej stronie internetowej. Można je też dostać w biurze Spółdzielni.

Gorąco zachęcamy Państwa do kandydowania, zgłaszania kandydatur oraz licznego udziału w Walnym Zgromadzeniu. To, jak będzie się nam mieszkało na naszych osiedlach i jak efektywnie będziemy gospodarować naszymi wspólnymi pieniędzmi w ogromnej mierze zależy od naszej aktywności i zaangażowania się w życie Spółdzielni.

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota

2017-05-16

         W dniu 15 maja 2017 roku upłynął termin składania zgłoszeń kandydatów na członków Rady Nadzorczej kolejnej kadencji w związku z planowanymi wyborami na Walnym Zgromadzeniu zwołanym na dzień 31 maja 2017 roku. Zgłoszono 10 kandydatów na członków Rady Nadzorczej. Zarząd Spółdzielni, przy udziale prowadzącego jej obsługę prawną mecenasa Krzysztofa Falkowskiego przeanalizował dostarczone dokumenty, wszystkie spełniają wymogi formalnoprawne przewidziane w Statucie Spółdzielni.

         Wyłożona w siedzibie Spółdzielni dokumentacja, z którą można zapoznawać się przed obradami Walnego Zgromadzenia, została uzupełniona o wykaz kandydatów do Rady Nadzorczej. Zachęcamy do zapoznania się z listą oraz innymi materiałami na Walne Zgromadzenie.

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota

 

2017-04-24

Zarząd SM „Oświata – Ochota” uwzględniając prośby wielu mieszkańców postanowił zezwolić na ograniczone, czasowe i warunkowe parkowanie pojazdów mechanicznych przy budce ochrony na terenie osiedla (ul. Bohdanowicza) pod warunkiem bezwzględnego przestrzegania następujących zasad:

a. Do parkowania samochodów na wspomnianym terenie upoważnione będą wyłącznie osoby zamieszkujące w zasobach Spółdzielni oraz pracownicy firm i osoby współpracujące z Zarządem realizujące zadania na rzecz Spółdzielni.
b. Czas postoju nie może przekraczać 1 godziny.
c. Fakt parkowania we wspomnianym miejscu będzie każdorazowo odnotowywany w zeszycie prowadzonym przez pracowników ochrony
d. Osoba parkująca każdorazowo będzie wpisywała do zeszytu wzmiankowanego w poprzednim punkcie swoje dane kontaktowe: imię i nazwisko, adres oraz numer telefonu komórkowego.

Liczymy, że podjęta decyzja oraz zaproponowane zasady parkowania spotkają się z Państwa uznaniem i przyczynią się do wzrostu komfortu zamieszkiwania w naszych zasobach.

2017-04-10

Szanowni Państwo,

Zbliża się coroczne Walne Zgromadzenie członków Spółdzielni.

Planujemy je zwołać na dzień 31 maja 2017 roku (środa), godzina 1700w Domu Kultury Rakowiec przy ul. Wiślickiej 8.

O zebraniu zawiadomimy Państwa formalnie co najmniej na 21 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia, jednak ze względu na planowane wybory członków Rady Nadzorczej VIII kadencji i zmienione ostatnią nowelizacją Statutu procedury wyborcze postanowiliśmy przekazać Państwu pewne informacje nieco wcześniej.

Uregulowania dotyczące uprawnień, zasad zwoływania oraz sposobu obradowania i podejmowania uchwał przez Walne Zgromadzenie opisano w Statucie Spółdzielni w §§ 23 – 29. Są one na tyle szczegółowe i wyczerpujące, że nie przewidujemy uchwalanie regulaminu obrad Walnego Zgromadzenia. Zachęcamy do zapoznania się z tymi przepisami. Tekst Statutu dostępny jest na stronie www Spółdzielni.

Zgodnie z zapisami § 26 ustęp 7 Statutu kandydatów do organów Spółdzielni, w tym na członków Rady Nadzorczej, należy zgłaszać do Zarządu na piśmie co najmniej na 15 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia z poparciem co najmniej 10 członków Spółdzielni. W trakcie obrad nie będzie możliwości swobodnego zgłaszania dodatkowych kandydatów „z sali”.

Zgłoszenie powinno zawierać imiona i nazwisko kandydata, krótkie uzasadnienie kandydatury oraz podpisy członków Spółdzielni popierających kandydata. Zadeklarowane podpisem poparcie nie może być wycofane. Do zgłoszenia należy załączyć pisemne oświadczenia kandydata o wyrażeniu zgody na kandydowanie. Nieprzekraczalny termin składania zgłoszeń w biurze Spółdzielni (ul. Karola Bohdanowicza 7): poniedziałek, 15 maja 2017 roku, godzina 1600.

Przygotowaliśmy wzory formularzy, przy wykorzystaniu których można zgłaszać kandydatury do nowej Rady Nadzorczej. Są one umieszczone w zakładce „pliki do pobrania” na naszej stronie internetowej. Można je też dostać w biurze Spółdzielni.

Gorąco zachęcamy Państwa do kandydowania, zgłaszania kandydatur oraz licznego udziału w Walnym Zgromadzeniu. To, jak będzie się nam mieszkało na naszych osiedlach i jak efektywnie będziemy gospodarować naszymi wspólnymi pieniędzmi w ogromnej mierze zależy od naszej aktywności i zaangażowania się w życie Spółdzielni.

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota”

 

2017-03-21


INFORMACJA
ZE SPOTKANIA KONSULTACYJNEGO MIESZKAŃCÓW OSIEDLA „RACŁAWICKA”
W SPRAWIE PLANOWANEJ NOWEJ ARANŻACJI PRZESTRZENI OSIEDLA
I ZADASZENIE MIEJSC POSTOJOWYCH W ZAGŁĘBIENIU TZW. GARAŻ „G”.


W dniu 15 marca 2017 roku (środa) w godzinach 17.30 – 19.30 w hallu budynku biurowego przy ul. Racławickiej 146 odbyło się spotkanie konsultacyjne mieszkańców Osiedla „Racławicka” w sprawie planowanej nowej aranżacji przestrzeni Osiedla i zadaszenia miejsc postojowych w zagłębieniu tzw. garaż „G” .

W spotkaniu uczestniczyli członkowie Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota”, przedstawiciele firmy CUBE Architekci Kubicki Mizieliński pp. Aleksandra Jaroszek i Radosław Bala przedstawiciel firmy ZEW Sp. z o. o. mgr inż. architekt Zbigniew Garbowski, projektant Osiedla oraz mieszkańcy osiedla.

W trakcie spotkania przedstawiciele pracowni przedstawili w krótkich wystąpieniach przygotowane projekty, pokazali plansze i rysunki koncepcji.

Pracownia CUBE Architekci Kubicki Mizieliński przedstawiła projekt oznaczony literą „A”.
Pracownia ZEW Sp. z o. o. przedstawiła projekt oznaczony literą „B”.

Mieszkańcy zadawali autorom obu koncepcji liczne pytania dotyczące m. in. efektywności zadaszenia (skuteczność ochrony przed napływem wody do garażu), jego wpływu na stan techniczny miejsc postojowych w zagłębieniu, ilości i sposobu rozmieszczenia zieleni, szczegółów konstrukcyjnych prezentowanych projektów, szerokości ciągów komunikacyjnych, wysokości budowanych obiektów i ich odległości od istniejących budynków, technicznych szczegółów dotyczących późniejszego utrzymywania budowli w sprawności i czystości.

Wiceprezes Zarządu p. Leszek Dąbrowski przybliżył dawniejsze próby rozwiązania problemu oraz uwarunkowania techniczne i prawne, które uniemożliwiają tzw. pełne zadaszenie obiektu (konieczność zainstalowania wentylacji mechanicznej, miejsca postojowe nie są garażem w świetle prawa).

Odpowiadając na pytania o koszty realizacji przedsięwzięcia Prezes zarządu Spółdzielni p. Agnieszka Chrzanowska poinformowała, że dokładne dane będą znane po sporządzeniu projektu wykonawczego i wyborze wykonawcy robót, co nastąpi w drodze konkursu.

Uczestnicy spotkania mieli okazję do indywidualnych rozmów z Autorami projektów oraz członkami Zarządu Spółdzielni.

Na zakończenie wypełniali anonimową ankietę, w której ocenili przedstawione propozycje.

Ogółem oddano 30 ankiet.

Za koniecznością zmiany aranżacji terenu Osiedla „Racławicka” związanej z zadaszeniem garażu „G” opowiedziało się 25 respondentów (83%), przeciw 2 (7%), 3 osoby nie zaznaczyły odpowiedzi (10%).

Ocena poszczególnych projektów:

 

Ocena

Projekt „A”

liczba ocen

Projekt „B”

liczba ocen

6

3

5

5

8

11

4

1

4

3

8

5

2

5

2

1

2

2

Brak oceny

3

1

Średnia ocena:

3,63

4,21

Projekt wyżej oceniony przez:

11 respondentów

16 respondentów

 

2017-03-17

ZAPRASZAMY NA DZIEŃ OTWARTY W BANKU SPÓŁDZILCZYM TARCZYN!
22 MARCA UL. MOŁDAWSKA 12 GODZ. 10.00-17.00
Zarząd Banku Spółdzielczego w Tarczynie serdecznie zaprasza na dzień otwarty do nowego oddziału.

Tego dnia:
• 0 zł za założenie konta
• Wszystkie opłaty bez prowizji
• Rozmowy z doradcami
• Gadżety
• Drobny poczęstunek

 

2017-03-03

Drodzy Sąsiedzi,

Osiele Racławicka

Realizując zgłaszane od kilku lat postulaty mieszkańców, Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota” w Warszawie zlecił przygotowanie koncepcji nowej aranżacji zagospodarowania przestrzennego Osiedla „Racławicka” prowadzącej do zwiększenia ilości zieleni oraz, co szczególnie ważne ze względów technicznych i eksploatacyjnych, zadaszenia miejsc postojowych w zagłębieniu (tzw. garaż „G”). Zadanie to chcielibyśmy zrealizować jeszcze w bieżącym roku.Serdecznie zapraszamy Państwa do zapoznania się z opracowanymi projektami, prezentacja odbędzie się w dniu 15 marca 2017 roku (środa)w godzinach 17.30 - 19.30 w hallu biurowca przy ul. Racławickiej 146. W trakcie spotkania będzie można porozmawiać z członkami Zarządu Spółdzielni oraz Autorami prezentowanych koncepcji,będzie okazja do zadania pytań i wypowiedzenia się na temat proponowanych rozwiązań. Liczymy na Państwa obecność i aktywną współpracę. Państwa opinia jest dla nas bardzo ważna i z pewnością wspomoże działania podejmowane na rzecz podwyższenia standardów zamieszkiwania w naszych osiedlach.

 

2017-01-20

OSIEDLE BOHDANOWICZA

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota” w Warszawierealizując obowiązek
wynikający z artykułu 62 ustęp 1 punkt 2 Ustawy z dnia 07 lipca 1994 roku  Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 roku, pozycja 290 z późniejszymi zmianami) zlecił firmie INSTAL – DAR Dariusz Glinka wykonanie pięcioletniego przeglądu instalacji elektrycznej w Państwa mieszkaniach.Kontrola ma na celu sprawdzenie stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej instalacji elektrycznej pod kątem zgodności z obowiązującymi normami wybranych parametrów, istotnych dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom. Elektrycy będą zgłaszać się do Państwa w okresie od poniedziałku, 23 stycznia do piątku, 27 stycznia, codziennie w godzinach 10:00 – 20:00. Istnieje również możliwość wykonania pomiarów w sobotę, 28 stycznia 2017 roku we wskazanych powyżej godzinach, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym pod numerem: 507 661 508. Pod tym samym numerem można umawiać pomiary w ciągu tygodnia. Pracownicy firmy INSTAL – DAR będą starali się, w miarę możliwości dostosować
godziny przeglądów do Państwa dostępności w mieszkaniach.

 

2017-01-13

OSIEDLE RACŁAWICKA

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota” w Warszawierealizując obowiązek
wynikający z artykułu 62 ustęp 1 punkt 2 Ustawy z dnia 07 lipca 1994 roku  Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 roku, pozycja 290 z późniejszymi zmianami) zlecił firmie INSTAL – DAR Dariusz Glinka wykonanie pięcioletniego przeglądu instalacji elektrycznej w Państwa mieszkaniach.Kontrola ma na celu sprawdzenie stanu sprawności techniczneji wartości użytkowej instalacji elektrycznej pod kątem zgodności z obowiązującymi normami wybranych parametrów,  istotnych dla zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom. Elektrycy będą zgłaszać się do Państwa w okresie od poniedziałku, 16 stycznia do piątku, 20 stycznia, codziennie w godzinach 10:00 – 20:00. Istnieje również możliwość wykonania pomiarów w sobotę, 21 stycznia 2017 roku we wskazanych powyżej godzinach, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym pod numerem: 507 661 508. Pod tym samym numerem można umawiać pomiary w ciągu tygodnia. Pracownicy firmy INSTAL – DAR będą starali się, w miarę możliwości dostosować godziny przeglądów do Państwa dostępności w mieszkaniach.

 

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota”

 

2016-12-14

Szanowni Państwo!

Pragniemy przypomnieć obowiązujące w Warszawie zasady segregowania odpadów komunalnych.
Kilka lat temu wspólnie podjęliśmy decyzje o selektywnej zbiórce odpadów - co wiąże się z pewnym wysiłkiem, ale i konkretnymi oszczędnościami - płacimy do miasta niższą stawkę za wywóz śmieci.Ostatnie kontrole, jak i nasze obserwacje wskazują na fakt, że wielu z Państwa nie przestrzega przyjętych zasad i wyrzuca odpady nieposegregowane, często nie do tych pojemników co trzeba. Grozi to zarówno karą finansową dla Spółdzielni, a więc dla nas wszystkich, jak i wprowadzeniem obowiązkowych opłat jak za śmieci niesegregowane, co wiązało by sie z podwyżką płaconej przez państwa miesięcznie kwoty.

Na drzwiach do klatek oraz przy śmietnikach zostały umieszczone informacje o odpowiednim segregowaniu.

Liczymy na zrozumienie i współpracę.

 

2016-12-12

W nadchodzącym 2017 roku planujemy przeprowadzenie następujących remontów:

 

  1. Osiedle Racławicka:

    1. wymiana okładziny w wejściach na klatki schodowe w budynkach Mołdawska 12, Korotyńskiego 7, Korotyńskiego 9, Jasielska 47, Racławicka 146A,
    2. zadaszenie otworów wentylacyjnych garażu w zagłębieniu „G”,
    3. remont dachu budynku Racławicka 146A,
    4. wymiana okładziny ścian w przejściach pod budynkami Jasielska 47, Racławicka 146A,
    5. malowanie klatek schodowych w budynkach Mołdawska 12, Korotyńskiego 7, Korotyńskiego 9, Jasielska 47, Racławicka 146A,
    6. wymiana oświetlenia na klatkach schodowych (LED) w budynkach Mołdawska 12, Korotyńskiego 7, Korotyńskiego 9, Jasielska 47, Racławicka 146A,
    7. miejscowe naprawy elewacji po wiosennym przeglądzie.

 

  1. Osiedle Bohdanowicza:

    1. likwidacja źródeł przecieków do garażu Bohdanowicza 3/5,
    2. remont generalny balkonów od strony północnej, budynki Bohdanowicza 3 i 5,
    3. wymiana okładziny wejścia do klatki Bohdanowicza 15,
    4. wymiana oświetlenia (LED) w garażach,
    5. miejscowe naprawy elewacji po wiosennym przeglądzie.

 

Bardzo prosimy o przekazywanie do dnia 15 stycznia 2017 roku (pisemnie, do biura lub na adres mailowy Spółdzielni) swoich uwag i propozycji ewentualnego uzupełnienia listy planowanych remontów.

Z góry dziękujemy za współpracę.

 

2016-12-06

Szanowni Mieszkańcy,

W skrzynkach pocztowych znajdziecie Państwo mikołajkowy upominek – kalendarz ścienny na nadchodzący rok 2017.

2016-12-01

Informujemy, że od dnia 01.12.2016r. zakończyliśmy współpracę z firmą serwisową OTIS. Windy na osiedlu Bohdanowicza serwisuje firma Dźwig-Pion. W przypadku awarii prosimy o kontakt pod nr tel. 602 384 867

 

2016-09-30

Z prawdziwą przyjemnością i satysfakcją informujemy, że nasza Spółdzielnia zdobyła

nagrodę miesięcznika „Administrator”

Statuetkę „LIDER SPÓŁDZIELCZOŚCI MIESZKANIOWEJ 2016”

w kategorii spółdzielnie małe z przychodem z inwestycji.

 

Uroczystość wręczenia nagrody odbyła się w poniedziałek, 26 września 2016 roku na Zamku w Gniewie.

 

Naszą Spółdzielnię reprezentowali:

 

Danuta Siwowska – Przewodnicząca Rady Nadzorczej

Agnieszka Chrzanowska – Prezes Zarządu Spółdzielni

Stanisław Ryszard Piech – Wiceprezes Zarządu Spółdzielni.

 

Przedstawiciele Spółdzielni mieli wiele okazji do spotkań z delegacjami najlepszych spółdzielni mieszkaniowych z całej Polski, rozmów, dyskusji i wymiany doświadczeń.

2016-09-21

Szanowni Mieszkańcy!

W piątek, 23 września, o godzinie 17.30, zapraszamy na spotkanie informacyjne, inaugurujące konsultacje społeczne dotyczące koncepcji centrum lokalnego u zbiegu ulic Mołdawskiej i Racławickiej na Rakowcu. Zaniedbana przestrzeń popularnego targowiska wraz z otaczającą go zielenią mają szansę zmienić się w tętniące życiem miejsce spotkań z przyjaciółmi, spędzania wolnego czasu i robienia zakupów

Jeśli mają Państwo pomysł, jak przekształcić bazarek przy ul. Mołdawskiej i jego otoczenie, żeby lepiej służyły mieszkańcom i kupcom, prosimy o udział w warsztatach -  spacer po okolicy w towarzystwie architektów lub prosimy zgłosić swoje uwagi w punkcie konsultacyjnym. Do 16 października br. czekamy też na Wasze opinie i uwagi pod adresem: ochota.konsultacjespoleczne@um.warszawa.pl

Proces tworzenia koncepcji centrum lokalnego przy ulicy Mołdawskiej będzie można śledzić na bieżąco. 7 października zapraszamy na prezentację wstępnej koncepcji i dyskusję.

Zapraszamy do udziału w tworzeniu lepszej i piękniejszej wspólnej przestrzeni!

Harmonogram spotkań konsultacyjnych:

▼23.09.2016 r. (piątek),
godz. 17.30-19.30 – Spotkanie informacyjne
Szkoła Podstawowa nr 280, ul. Gorlicka 3

▼ 24.09.2016 r. (sobota),
godz. 10.00-11.00 – Spacer konsultacyjny
zbiórka na ul. Mołdawskiej przy wejściu na bazar
godz. 11.00-13.00 – Punkt konsultacyjny
bazar przy Mołdawskiej, pawilon 84
godz. 14.00-17.00 – Warsztaty
ul. Racławicka 146, sala konferencyjna, V piętro

▼  7.10.2016 r. (piątek),
godz. 17.30-19.30– Prezentacja wstępnej koncepcji i dyskusja
Szkoła Podstawowa nr 280, ul. Gorlicka 3

▼8.10.2016 r. (sobota)
godz. 11.00-13.00 – Punkt konsultacyjny
bazar przy Mołdawskiej, pawilon 84
godz. 14.00-17.00 – Warsztaty, cz. II
ul. Racławicka 146, sala konferencyjna, V piętro

▼21.10.2016 r. (piątek)
godz. 17.30-19.30– Prezentacja koncepcji finalnej + dyskusja
Szkoła Podstawowa nr 280, ul. Gorlicka 3

2016-09-19

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej "Oświata-Ochota" informuje, że w dniu 19 września 2016 roku (poniedziałek) została uruchomiona instalacja centralnego ogrzewania w Państwa budynkach.

Prosimy o zwrócenie uwagi na szczelność samej instalacji, jak i zainstalowanych w lokalach grzejników. W przypadku stwierdzenia przecieków prosimy o pilny kontakt osobisty lub telefoniczny z ochroną osiedli:

osiedle Racławicka: 22 668 67 62
osiedle Bohdanowicza 698 453 852

2016-09-16

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej "Oświata-Ochota" informuje, że we wtorek 20 września 2016r. planuje rozpoczęcie remontu płyt balkonowych w budynku przy ul. Bohdanowicza 7. Remont odbędzie się na balkonach przynależnych do lokali o numerach: 10, 13, 14, 17, 18, 21, 22, 25 i 26. W trakcie prac remontowych wymienione będą wszystkie warstwy izolacyjne płyty balkonowej oraz szlichta spadkowa i obróbki blacharskie. Przewidziane jest też malowanie spodów i czół balkonów.

W celu przeprowadzenia prac w bezpośrednim sąsiedztwie balkonów ustawione zostanie rusztowanie. Prosimy o uporządkowanie balkonów przed remontem i usunięcie z nich wszystkich rzeczy oraz o wzmożenie czujności pod kątem zabezpieczenia się przed ewentualną kradzieżą.

Przwewidywany czas trwania prac: około 3 tygodni.

 

2016-09-05

Szanowni Państwo,

Wychodząc naprzeciw wnioskowi zgłoszonemu w trakcie obrad ostatniego Walnego Zgromadzenia członków Spółdzielni informujemy, że godziny pracy Biura Spółdzielni zostały wydłużone. W każdy wtorek nasze biuro pracuje do godziny 18.00.

 

2016-08-22

Informujemy, że w związku z koniecznością niezbędnej wymiany zaworów w pionach w dniu
23 sierpnia bieżącego roku (wtorek) w godzinach 12.00-15.00
wstrzymana będzie
dostawa zimnej i ciepłej wody w budynkach przy ul. Bohdanowicza

 

2016-08-18

Informujemy, że w związku z koniecznością usunięcia awarii w dniu 19 sierpnia bieżącego roku (piątek) w godzinach 12.00-15.00 wstrzymana będzie dostawa wody w budynkach przy ulicy Bohdanowicza 3 i Bohdanowicza 5

 

2016-07-18

Informujemy, że dn. 19.07.2016r. w godz. 18.30-20.30 odbędzie się drugi przegląd
wentylacji i instalacji gazowej. Lokatorów, którzy nie byli obecni podczas pierwszego przeglądu
bardzo prosimy o obecność w mieszkaniu.

2016-07-13


Szanowni Państwo,

W związku z powtarzającym się zalewaniem lokali użytkowych na parterze
budynku przy ul. Racławickiej 146 rozpoczęliśmy remont izolacyjnej warstwy przeciwwodnej
na użytkowanych przez Państwa tarasach na pierwszym piętrze budynku.
Planujemy sukcesywne wyremontowanie wszystkich tarasów.
W toku prac napotkaliśmy wiele nieprawidłowości w procesie użytkowania tarasów przez użytkowników,
które poważnie utrudniają sprawne prowadzenie remontu i późniejszą prawidłową eksploatację tarasów.


Do najważniejszych i najczęściej spotykanych naruszeń zasad użytkowania tarasów należą:

  1. samowolne obudowanie murków dzielących balkony donicami z ziemią,
    ich nacisk na podłoże spowodował degradację wylewki posadzkowej
    i uszkodzenie instalacji przeciwwodnej płyt tarasowych;
    ponadto wspomniane dobudówki ograniczają dostęp do izolacji przeciwwodnej
  2. standardowo zamontowane przez Spółdzielnię donice przeznaczone
    na rośliny zostały nieprawidłowo wypełnione:
    • niejednokrotnie zalano betonem warstwę drenującą, wsypano tzw. ziemię z gruzem,
    • tzw. ziemię wsypano powyżej dopuszczalnego poziomu wyznaczonego przez zamontowaną izolację,
    • niezapewniono właściwego odwodnienia donic, dopuszczono do zamulenia wypustów odwadniających,
  3. tworzenie na tarasach stałych obiektów budowlanych – jest to niedopuszczalne 
    ze względu na warunki konserwacji i eksploatacji tarasów


Przypominamy, że przeciętnie na każdy 1 m2 powierzchni tarasu może przypadać obciążenie
elementów o masie 400 kg, z zastrzeżeniem, że masa żadnego pojedynczego elementu
nie może być większa niż 500 kg. Odpowiada to w przybliżeniu donicy
o wymiarach 70 cm x 70 cm x 70 cm (do 350 litrów).

Zobowiązujemy Państwa do niezwłocznego usunięcia ewentualnie występujących nieprawidłowości
w eksploatacji będących własnością Spółdzielni, a oddanych Państwu do użytku tarasach.
Zwracamy uwagę, że zawinione, niezgodne z przepisami prawa budowlanego,
użytkowanie tarasów może skutkować odpowiedzialnością cywilną
za szkody tym spowodowane – ewentualne zalania pomieszczeń położonych pod tarasami.

Zdajemy sobie sprawę, że wiele nieprawidłowości wynikało z niewiedzy lub błędnych przyzwyczajeń.
Choć konieczne remonty tarasów i zmiana sposobu ich użytkowania niosą na pewno wiele niedogodności,
to jesteśmy przekonani, że całkowicie prawidłowe i dostosowane do wymogów technicznych
użytkowanie tarasów w przyszłości przyniesie Państwu wiele radości.
Liczymy na zrozumienie z Państwa strony i owocną współpracę.

2016-07-04

Szanowni Państwo,
Drodzy Sąsiedzi,

W związku z pojawiającą się okresowo na terenie Warszawy plagą gryzoni
(u nas głównie szczurów) obserwowaną, niestety, i na terenie naszych osiedli,
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Oświata – Ochota” podjął decyzję
o systematycznym prowadzeniu odszczurzania w naszych zasobach.
Począwszy od jutra, to jest 5 lipca 2016 roku na terenie obu osiedli
zostanie rozmieszczonych około 60 tzw. karmników deratyzacyjnych zawierających specjalną,
okresowo wymienianą, trutkę. Choć zawartość urządzeń jest dobrze zabezpieczona,
to prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności, zwracanie uwagi, aby nikt,
szczególnie dzieci, nie dotykał karmników, a zwierzęta domowe nie miały do nich dostępu.
Licząc na Państwa zrozumienie i współpracę przepraszamy za niedogodności.
Wyłącznym celem naszych działań jest zachowanie wysokich standardów sanitarnych,
zapewnienie Państwu bezpieczeństwa i komfortu zamieszkiwania w naszych osiedlach.

2016-07-04

WAŻNE!

Utrudnienia w ruchu i parkowaniu na Ochocie w trakcie szczytu NATO

 

2016-06-24

Uprzejmie informujemy, że w dniach 27-28.06.2016r. w godz. 17.30-20.30
zaplanowane są przeglądy kominiarskie na osiedlu Racławicka.
Harmonogram przeglądów:

Poniedziałek 27.06.2016
Mołdawska 12
Korotyńskiego 7
Korotyńskiego 9
Jasielska 47
Lokale usługowe

Wtorek 28.06.2016
Racławicka 146
Racławicka 146A


Przeglądy będą dokonywane przez firmę Kominex RG.
Nr tel. kontaktowego: 600302435

Prosimy o obecność w mieszkaniu.

 

2016-06-23

Mieszkańcy osiedla Bohdanowicza i osiedla Racławicka mogą już korzystać z nowych,
wygodnych stojaków na rowery. Zostały one zamontowane
przy wejściu do budynku Bohdanowicza 3 i przy klatce A budynku Jasielska 47.
Stojaki te przekazała nam firma Orange.

 

Na osiedlu Racławicka została oddana do użytku nowa rowerownia.
Jeżeli byliby Państwo zainteresowani korzystaniem, prosimy o kontakt z administratorem osiedla.
Zapraszamy do korzystania!

 

 

2016-06-13

Informujemy, że w poniedziałek, 13 czerwca 2016 roku
rozpoczynamy zapowiadany wcześniej remont schodów wejściowych
do północnych (wysokich) klatek schodowych w Państwa budynkach.
Wykonawcą prac będzie firma ROMAST – BIS Sp. z o. o.

W czasie remontu wejście na klatkę „B” (wysoką) możliwe
będzie jedynie poprzez klatkę „A” (niską) i piwnicę.
Mieszkańcy wysokich klatek schodowych („B”) otrzymają
do skrzynek pocztowych dodatkowy, tymczasowy kod do domofonu
umożliwiający przechodzenie poprzez klatkę „A” w ich budynku.

Prosimy o szczególną uwagę i zachowanie ostrożności
w trakcie prac budowlanych, w szczególności o bezwzględne przestrzeganie
zakazu wchodzenia na remontowane schody.

Zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań aby zagwarantować
sprawny przebieg remontu i maksymalnie ograniczyć związane z nim
uciążliwości dla mieszkańców.

drukuj
« powrót
Wszelkie prawa zastrzeżone by matisoft.pl
design by: matisoft.pl login
Script logo